Sometimes silence is a really good answer.

က်ေနာ္နဲ႔ (၆) ဂဏန္း

က်ေနာ္ငယ္ငယ္က (၆) ဆိုတဲ့ ကိန္းဂဏန္းကို ေတာ္ေတာ္စိတ္နာခဲ့မိပါတယ္။ (၆) ဆိုတဲ့ ဂဏန္းဟာ က်ေနာ္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့ မူလတန္းအခိ်န္မွာ တစ္၊ နွစ္၊ သံုး၊ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ စတဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြ ေရတြက္တဲ့ ေနရာမွာျဖစ္ေစ အလီေတြကို သံၿပိဳင္ဆိုရာမွာျဖစ္ေစ နားဝင္ခ်ိဳစရာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္လည္း အလယ္တန္း ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ့္အေပၚ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးတဲ့ ဂဏန္းတလံုး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ္ (၇) တန္းေရာက္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာရိွတဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းကို ေျပာင္းခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသစ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ က်ေနာ္ေနခဲ့တဲ့ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ခံရတဲ့ ရွားရွားပါးပါး ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ က်ေနာ္တေယာက္ ပါဝင္ေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသူေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ရပါတယ္။

အသက္ ၁၃ နွစ္၊ ၁၄ နွစ္ဆိုတဲ့ အသက္ကလဲ ငယ္ေသးတယ္ ေျပာလို႔ရနိုင္ေပမယ့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ အခ်စ္ဆိုတာ ဘာရယ္ ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ေသးေပမယ့္ ရင္ခုန္စ၊ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ကာစ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ခံုခ်င္းကပ္ေသာသူကလဲ ခုနွစ္တန္းကို တစ္ခါက် အသက္က (၁၇) နွစ္အရြယ္ အေတြ႔အႀကံဳစံုတဲ့ ကဗ်ာသမား စာသမားတေယာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္္။

က်ေနာ္တို႔ လူငယ္ေတြအဖို႔ေတာ့ သူဟာ ဆရာႀကီးတပါးပါ။ ရည္းစားစထားဖို႔ ေျမွာက္ေပးတာကတစ္မ်ိဳး ရည္းစားစာေရးနည္း သင္ေပးတာကတစ္ဖံု က်ေနာ္တို႔ အေကာင္ငယ္ေလးေတြကို နည္းလမ္းမွ်ေဝ သင္ၾကားေပးတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ဆရာႀကီး ဆိုရင္လဲ မွားမည္မထင္ပါ။

ထိုဆရာႀကီးေၾကာင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္က်ေနာ့္ခမ်ာ စိတ္ကစားတာေတြ စလာၿပီး ရင္ခုန္ခ်င္လာမိပါတယ္။ ေခတ္မီွသူတိုင္း ရင္ခုန္တတ္ၾကသည္ဆိုတဲ့ စကားလိုေပါ့ဗ်ာ။ လူပ်ိဳေပါက္လာၿပီဆိုတာကို ရည္းစားထားျခင္းနဲ႔ သက္ေသျပရသည္ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆရာႀကီးရဲ႕ အဆိုအမိန္႔အရ ရည္းစားရရိွေရး ဒို႔အေရးဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ကိုင္ျပဳၿပီး က်ေနာ္ႀကိဳးစားပါေတာ့တယ္။

အတန္းထဲက ေခ်ာပါတယ္ဆိုတဲ့၊ လွပါတယ္ဆိုတဲ့ အခုေခတ္စကားအရ လန္းလွပါသည္ဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးေတြကို လိုက္ရင္ခုန္ၾကည့္မိပါတယ္။ အေျပာင္အေနာက္ စကားေလးေတြနဲ႔ စမိ ေနာက္မိပါတယ္။ အခ်စ္ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ေသးေပမယ့္ ရည္းစားရိွတာ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ ၾကြားစရာတခုဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ ေကာင္မေလးေတြတခ်ိဳ႕ကို ႏႈတ္နဲ႔တမ်ိဳး၊ စာနဲ႔တဖံု ႀကိဳးပမ္းခဲ့မိပါတယ္။

ေကာင္မေလးေတြကလည္း အိုက္တင္ေတြေပးရင္း ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္ရင္း အီစီကလီ ဇာတ္လမ္းေလးေတြ စဖို႔ႀကိဳးစားမိခဲ့တာ အေသအခ်ာပါဘဲ။ ခက္တာက ျပႆနာကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီေကာင္မေလးေတြကို ရင္ခုန္သလိုလို ျဖစ္မိေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်ေနာ္အမွန္တကယ္ ရင္မခုန္မိမွန္း က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ သေဘာေပါက္ ေနမိပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေျမွာက္ေပးလို႔ လွပါသည္ဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးကို အီစီကလီလုပ္လိုက္၊ ေကာင္မေလးက အထာျပန္ေပးေလေလ ေဇာေခၽြးျပန္ေလေလ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ က်ေနာ့္ကို သူငယ္ခ်င္းဆရာႀကီးက တေန႔မွာ ေမးခြန္းထုတ္လာ ပါေတာ့တယ္။

“မင္းက ဘာျဖစ္တာလဲ အေျခာက္လား” ဆိုတဲ့ စကားလံုးက က်ေနာ္ကို တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခား သြားေစခဲ့မိပါတယ္။ အေျခာက္ဆိုတဲ့ စကားလံုးက က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေစာ္ကားတဲ့၊ အေခၚခံရရင္ နာၾကည္းစရာေကာင္းတဲ့ ေယာက္်ားတေယာက္ရဲ႕ သိကၡာကို အထိခိုက္ဆံုး စကားလံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အကိုလိုခင္မင္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆရာႀကီးမို႔လို႔သာ ျပန္မေျပာရေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ထိခိုက္သြားမိပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလဲ “ငါ အေျခာက္ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ အေျခာက္ မဟုတ္ေစရဘူး” ဆိုၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရရြတ္ေနခဲ့မိပါတယ္။

 
တေန႔မွာေတာ့ ထိုေမးခြန္းအတြက္ အေျဖကို က်ေနာ္ သိရိွလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ခုနစ္တန္းေအာင္ၿပီး ရွစ္တန္းတက္တဲ့အခါ ေက်ာင္းရဲ႕အသင္းအဖဲြ႔ေတြမွာ ပါဝင္ရင္း လူမႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါဝင္လာခဲ့တဲ့အတြက္ က်ေနာ့္ကို ပိုမိုလူသိမ်ားလာခဲ့ပါတယ္။ ၾကက္ေျခနီမွာလဲပါ၊ အႏုပညာမွာလဲပါရင္း သင္တန္းတခုမွာေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ ရင္ခုန္စရာဇာတ္လမ္းေလး စလာခဲ့မိပါေတာ့တယ္။ သူေလးတေယာက္ကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ရင္ခုန္မိသြားျခင္းလို႔ ေျပာရင္ မွားမယ္လို႔ မထင္ပါ။

ဘင္ခရာသင္တန္း တက္ေနတဲ့သူေလးကို က်ေနာ္ျမင္ျမင္ခ်င္း ေၾကြမိသြားတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဝန္ခံလိုက္ရေတာ့တယ္။ ဘင္ခရာသင္တန္းအတြက္ ႏုတ္ေတြလိုက္ေရးေနတဲ့ သူေလးကို ျမင္လိုက္တဲ့ အခိ်န္ကစၿပီး က်ေနာ့္ႏွလံုးသားေတြ လွ်ပ္စီးေတြ တျဖန္းျဖန္းလက္ကာ မိုးႀကိဳးေတြပစ္ကုန္မိေတာ့တယ္။ သူေလးကို စိုက္ၾကည့္ေနမိတဲ့ခဏ သူေလးကေခါင္းျပန္အေမာ့ စိုက္ၾကည့္ေနမိတဲ့ က်ေနာ့္ကိုျမင္ေတာ့ မသိမသာၿပံဳးလိုက္တဲ့ အၿပံးတခ်က္မွာ က်ေနာ္ က်ဆံုးသြားမိပါေတာ့တယ္။

ဒါမ်ား ဘာမ်ားထူးဆန္းသလဲ ဆိုၿပီးေတာ့ စာဖတ္သူမ်ား ေမးခြန္းထုတ္ေကာင္း ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ကစား ကာစ ေကာင္ေလး တေယာက္က ေကာင္မေလးကိုေတြ႔လို႔ ေၾကြတာမ်ား ဆန္းသလားကြာလို႔လဲ ေျပာေကာင္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အံ့အားသင့္စရာ ေကာင္းတာက က်ေနာ္ေၾကြမိသြားေသာ ဇာတ္လမ္းေလးဟာ ေက်ာင္းစိမ္းထမီနဲ႔ ရင္ဖံုးေလး ဝတ္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသူမေလး မဟုတ္ဘဲ ဆံပင္တိုတို ေဘာင္းဘီေလး ဝတ္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားေလး တေယာက္ ျဖစ္ေနမိတာေၾကာင့္ပါ။

ရင္ခုန္မိပါတယ္။ အဲဒီေန႔က မိုးမရြာပါ။ က်ေနာ့္ကို သနားလို႔ တိမ္ေတြလဲ ငိုမခ်ၾကပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ တညလံုး ဖီးလ္တက္သြားမိပါတယ္။ သူေလးရဲ႕ အၿပံဳးေလးကို ေပ်ာက္သြားမွာ စိုးတဲ့အတြက္ စိတ္ကူးယဥ္မိွတ္ထားတဲ့ မ်က္လံုးအစံုကိုေတာင္ ျပန္ဖြင့္မၾကည့္ခ်င္ပါ။ အဲဒီေလာက္အထိ ရူးသြပ္စြာ ရင္ခုန္မိသြားခဲ့ပါတယ္။

သူေလးရဲ႕အၿပံဳး၊ သူေလးရဲ႕အၾကည့္၊ သူေလးရဲ႕ မ်က္နွာေပၚက မွည့္ေလးကအစ က်ေနာ္အာရံုထဲမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာေလ၊ သူေလးအေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိေလ ပိုရင္ခုန္ေလ။ အတင္းႀကီး ရင္ခုန္ရေအာင္ လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ရင္မခုန္ခဲ့ရေသာ ေကာင္မေလးမ်ားနဲ႔ ကြာပါ့ဗ်ာ။

အတန္းေဖာ္ အကိုႀကီးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို ဒီေန႔မွာ က်ေနာ္ အလိုလိုေျဖမိသြားပါတယ္။ ေကာင္မေလးေတြကို ဘာေၾကာင့္ ရင္မခုန္ခဲ့လဲ ဆိုတာကိုလဲ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး နားလည္သေဘာေပါက္ မိသြားပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဟာ ေကာင္မေလးေတြကို ရင္မခုန္တတ္မိေပမယ့္ ေကာင္ေလး အခ်င္းခ်င္းကိုေတာ့ ရင္ခုန္တတ္တဲ့ လိင္တူခ်စ္သူတေယာက္ (အမ်ားအေခၚ အေျခာက္) ျဖစ္ေနတာကို ထင္ထင္ရွားရွား သိျမင္လိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ဒီလို သိလိုက္တာကို သေဘာေပါက္မိတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ က်ေနာ္ ေခါင္းနပမ္း ႀကီးမိသြားပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္ ဒီလိုျဖစ္တာကို မိဘေတြကသာ သိရိွသြားရင္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကသာ သိရိွသြားရင္ ဘယ္လိုဆက္ဆံၾကမလဲ၊ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေျပာၾကမလဲ ဆိုတာေတြးရင္း ေဇာေခၽြးေတြ ထြက္လာမိသည့္ အထိပါပဲ။ ေယာက်ာ္းေလး အမ်ားအျပားရိွတဲ့ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း၊ ေယာက္်ား ပီသမႈကို ဦးစားေပးတဲ့ စစ္တပ္ေနာက္ခံ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းအတြင္း လူအမ်ားက အထင္ေသး ေစာ္ကားခ်င္ၾကတဲ့ အေျခာက္တေယာက္အျဖစ္ က်ေနာ္ေရာက္ေနသည္ကို သိမ်ားသိလွ်င္ မေတြးဝံ့စရာ။

ထိုသို႔ ေတြးမိေသာ္လည္း သူေလးကို ခ်စ္မိတဲ့စိတ္က ဂ်ပန္ဆူနာမီေရလိႈင္းလို တလိမ့္လိမ့္တက္လာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ ႏူးကလီးယား ဓာတ္ေပါင္းဖိုေပါက္ကဲြမႈထက္ သူေလးနဲ႔ ခင္မင္ခြင့္ရေရးက ပိုအေရးႀကီး ေနခဲ့ပါတယ္။ သူေလးရဲ႕ အနားကပ္ရေရးက က်ေနာ့္အတြက္ ဒို႔တာဝန္အေရးသံုးပါးထက္ ပိုအေရးပါ ေနခဲ့ပါတယ္။

ေက်ာင္းေသးေသးေလးမွာ ဒီကိစၥအတြက္ သိပ္မလႈပ္ရွားလိုက္ရပါ။ သူေလးအေၾကာင္းကို အျပည့္အစံု သိလိုက္ရပါတယ္။ သိလိုက္ရတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူေလးနဲ႔ ရင္းႏီွးႏိုင္ဖို႔ အေရးတႀကီး လံုးပမ္းခဲ့ပါတယ္။ သူေလးတက္တဲ့ ဘင္ခရာသင္တန္းမွာ လိုက္တက္၊ သင္တန္းခိ်န္မွာ သူ႔ေဘးနားခံုမွာရေအာင္ လိုက္ထိုင္ရင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ရွစ္တန္းခ်င္းတူေပမယ့္ အတန္းခဲြခ်င္း မတူတဲ့အတြက္ မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္မွာ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ မတဲြျဖစ္ေတာ့ဘဲ သူေလးနဲ႔ အတူတူသာ ေနျဖစ္ေတာ့လို႔ တခ်ိဳ႕သူငယ္ခ်င္းေတြက ေျပာင္ေလွာင္လာသည့္ အထိပါပဲ။

 
သူေလးကလဲ အ, တာလား ဘာလားေတာ့ မသိ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ လြန္ကဲတဲ့ ဂရုစိုက္မႈေတြကို ေက်ေက်နပ္နပ္ အသိအမွတ္ ျပဳလာခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ကေပးတဲ့ မုန္႔ဖိုးေလးေတြကိုစုၿပီး က်ဴရွင္ေျပး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ရုပ္ရွင္ခိုးၾကည့္တာေတြ၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ေနၾကာေစ့ေတြကို ကိုယ္တိုင္အခံြႏႊာၿပီး ေကၽြးခဲ့တာေတြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပန္းၿခံထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားတာေတြ၊ သူေလးအတြက္ အထိမ္းအမွတ္မ်ိဳးစံုနဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးတာေတြ၊ အိုး -- ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရင္ခုန္စရာအျပည့္ လြမ္းရတဲ့ အျဖစ္ေလးေတြကလည္း တပံုတပင္။

အဲဒီေခတ္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းမွာ ေဖးဖရိတ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ဗလာစာအုပ္ေလးထဲက စာရြက္တရြက္ခ်င္းစီမွာ ေမးခြန္းေလးေတြ ေရးထားၿပီး ကိုယ္ခင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ဒီေမးခြန္းေလးေတြကို ေျဖခိုင္းတာမ်ိဳးေပါ့။ ေမးခြန္းေတြ အေျဖေတြကလဲ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေလးေတြ၊ ရယ္စရာ ဟာသေလးေတြပါ၊ မိုးစက္ေတြၾကား အေတြးမ်ားဆိုရင္ ကိုယ္တံုးလံုးခၽြတ္ၿပီး ေလွ်ာက္ေျပးခ်င္တယ္လို႔၊ ေစာင္ၿခံဳၿပီး စိတ္ကူးေနမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။

တရက္မွာေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေကာင္မေလး သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က သူ႔ေဖးဖရိတ္စာအုပ္မွာ ေရးေပးဖို႔ စာအုပ္လာေပးပါတယ္။ အရင္ကလဲ ေရးေနက်ဆိုေတာ့ ဟုတ္ၿပီေပါ့။ ေရးမယ္ဆိုၿပီး စာအုပ္ဖြင့္လိုက္ေတာ့ ေမးခြန္းေတြက အစံုသား။ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ဘာလုပ္မွာလဲတို႔၊ အသည္းဘယ္ႏွစ္ခါ ကဲြဘူးလဲတို႔ စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။

တေနရာမွာေတာ့ ေမးထားတာက ရင္ခုန္ရတဲ့ ခ်စ္သူရိွရင္ အမည္ေလးေျပာျပပါတဲ့၊ ဘယ္ရမလဲ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ သူေလးရဲ႕အမည္ကို အတိုေကာက္ေလး ေရးေပးလိုက္မိပါတယ္။ အခ်စ္သူရဲေကာင္းေပါ့ေလ။ အတိုေကာက္ေလးဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မသိေလာက္ဘူးဆိုၿပီး ရင္ဖြင့္လိုက္တာ၊ ျပႆနာက အဲဒီက စေတာ့တာပါဘဲ။

သူငယ္ခ်င္း ေကာင္မေလးကို ေဖးဖရိတ္ေရးၿပီး ျပန္ေပးလိုက္တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူေတြက ကိုယ့္ကိုေတြ႔ရင္ တိုးတိုးတိုးတိုးနဲ႔ ေျပာလာတာကို သတိထားမိလာပါေလေရာ။ ေကာင္မေလးေတြက ၿပံဳးစိစိနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္လာတာေတြကို သိလာမိတယ္။ ပထမေတာ့ ဘာအထာလဲေပါ့၊ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ သူတို႔ၿပံဳးစိၿပံဳးစိ ဇာတ္လမ္းက က်ေနာ္ေရးလိုက္တဲ့ ေဖးဖရိတ္စာအုပ္က စတယ္ဆိုတာ သိလာခဲ့ရတယ္။

က်ေနာ္ အတိုေကာက္ေရးလိုက္တဲ့ ခ်စ္သူအမည္အတိုေလးကို စာအုပ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ဆားပုလင္းနွင္းေမာင္ရဲ႕ မယားပါသမီး ေက်းဇူးရွင္မက စိတ္ဝင္စားေတာ္မူၿပီး သဲလြန္စ လိုက္ရွာလိုက္တာ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္သူေလးရဲ႕ အမည္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ၿပီး တေက်ာင္းလံုးကို ေစတနာ့ဝန္ထမ္း လိုက္ျဖန္႔လိုက္တာ တေက်ာင္းလံုးကို ဟိုးဟိုးေက်ာ္ေရာေပါ့။ ေကာင္းေရာ။

ဒီလိုေတြ ျဖစ္လာေတာ့ သူေလးကလဲ က်ေနာ္ကို အရင္လို မတဲြေတာ့ဘူး၊ သူစိတ္ဆိုးေနတယ္ဆိုတာ သိေန သေဘာေပါက္ေနတယ္ေလ။ သြားစကားေျပာရင္ မ်က္လံုးစိမ္းနဲ႔ၾကည့္ၿပီး ရံြသလိုအၾကည့္နဲ႔ လွည့္ထြက္သြားတာ အသဲအနာဆံုးဗ်။

ဟာဗ်ာ ရင္ထဲမွာ ခံစားလိုက္ရတာ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကသာ အယ္ဆိုင္းဇီသီခ်င္းေတြ ကာရာအိုေကဆိုင္ေတြသာ ရိွေနရင္ ခံစားလို႔ ေကာင္းလိုက္မယ့္ ျဖစ္ျခင္း၊ “ဒို႔ အသဲေလး ႏုႏုနယ္နယ္ ထိခိုက္ပြန္းပဲ့လြယ္တယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ကာရာအိုေကဆိုင္မွာ ညလံုးေပါက္ သြားဟဲျဖစ္မလား မသိဘူးဗ်ိဳ႕။

တရက္မွာ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ (၆) ဂဏန္း ဇာတ္လမ္းက စလာပါေလေရာ။

ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ၊ ထမင္းစားခ်ိန္တခုမွာ သူေလးမ်ား စိတ္ေျပလာမလားဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ သူေလးအတန္းနားျဖတ္ၿပီး ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လုပ္မိတယ္ေလ။ သူေလးရဲ႕ အရိပ္အေယာင္ေလးေတြ ေတြ႔မိၿပီဆိုရင္ ဒီညအတြက္ကေတာ့ လြမ္းစရာ ဇာတ္လမ္းေလး ရၿပီေပါ့။ ဒီအခိ်န္မွာ သူေလးကလဲ ေကာ္ရစ္ဒါမွာ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ရပ္ၿပီးစကားေျပာေနတာ ေတြ႔လိုက္ေတာ့ ေက်နပ္သြားတယ္။ အကယ္ဒမီကြက္ေတြဖမ္းၿပီး သူေလးကို ေမာ့ၾကည့္၊ သူေလးမ်ားျပန္ၾကည့္ရင္ ေတာင္းပန္တဲ့ မ်က္ဝန္းနဲ႔ သူေလးစိတ္ကို ျပန္ဆြဲေဆာင္မယ္ေပါ့။

ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ႏွလံုးသားၿမိဳ႕ေတာ္ထဲမွာ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ အကယ္ဒမီရသြားတဲ့ အကြက္လို မ်က္ရည္တေပါက္က တဖက္ထဲ စီးက်လာ သူေလးကၾကည့္ၿပီး သနားသြား ဇာတ္လမ္းေတြျပန္ျဖစ္ အမေလး ကိုယ္စိတ္ကူးနဲ႔ကိုယ္ ဟုတ္ေနတာဘဲ။ ဒီလိုစိတ္ကူးေတြ ဇာတ္ညြန္းေတြအျပည့္နဲ႔ ကိုယ္ဖာသာကို ဒါရိုက္တာ၊ ကိုယ္ဖာသာကိုယ္ စီစဥ္ထုတ္လုပ္သူ၊ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မင္းသမီးေတြလုပ္ၿပီး ခီ်တက္လာတာေလ။ အနားေရာက္ေတာ့ ကိုယ္ဆင္ထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလး ဂြမ္းသြားတဲ့ပံုက ဒီလိုေလ။

 
ေခါင္းေလးငံု႔လို႔ ကိုယ္တလွမ္းခ်င္း လွမ္းလာရင္း စစခ်င္းျမင္လိုက္ရတာ မနၲေလးကတၲီပါ ေျခညွပ္ဖိနပ္ သဲႀကိဳးအနီစီးထားတဲ့ ခ်စ္သူေလးရဲ႕ ေျခေထာက္ေပါ့။ အခုအခိ်န္အထိ ညာဖက္ဖိနပ္မွာ သဲႀကိဳးေလး ပြန္းေနတာကအစ မွတ္မိေနေသး။ အနားေရာက္လာေတာ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ကိုယ့္ကိုၾကည့္ၿပီး “ေဟ့ေကာင္ ငါး ၿပီးရင္ ဘာလာလဲကြ” ဆိုၿပီး ကိုယ္ရဲ႕ သူေလးကို လွမ္းေမးတဲ့ အသံကို ၾကားလိုက္တယ္။ အခိ်န္ကိုက္ဘဲဆိုၿပီး အသည္းကဲြေနတဲ့ မ်က္ဝန္းေတြနဲ႔ သူေလးကို ၾကည့္လိုက္မယ္လဲဆိုၿပီး ေခါင္းကိုအေမာ့ သူေလးေျဖလိုက္တဲ့ အေျဖက “အ အ အ အေျခာက္” တဲ့ဗ်ာ။

အ အ အ ဆိုတဲ့စကားကို တမင္ထစ္ထားသလို လုပ္ေျပာၿပီးမွ ေနာက္ဆံုးစာလံုးက်မွ အေျခာက္ကို ျမန္မာ့အသံက ေၾကညာသလို ပီပီသသႀကီးနဲ႔ အက်ယ္ႀကီးကို ေအာ္ခ်လိုက္တာ။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ့္မ်က္နွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး ျပန္ေျဖတဲ့ အေျဖေလ။ နားထဲကို ဘင္ခရာတီးဝိုင္း ဆယ္ဝိုင္းေလာက္ တၿပိဳင္နက္ တီးလိုက္သလိုဘဲ။

က်ေနာ့္မ်က္နွာမွာ ထူပိန္းၿပီး ဘယ္လိုရွက္သြားမလဲဆိုတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေတာ့။ ပိုဆိုးတာက သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေနာက္ဆက္တဲြ ဝိုင္းရယ္တဲ့ အသံေတြ အသံေတြ၊ ခ်က္ျခင္းေျမမ်ိဳသြားရင္ေတာင္ ေကာင္းမွာဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးေတာင္ ေပါက္မိတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးနည္းနဲ႔ အဲဒီေနရာကေန ထြက္လာမိမွန္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ကေန အေျပးလိုက္လာတဲ့ ဝါးကနဲ ဝါးကနဲ ရယ္သံေတြၾကားမွာ မွတ္မွတ္ရရ က်လာတဲ့ မ်က္ရည္တစက္။

ဒီသတင္းက ဘယ္လိုျပန္႔သြားလဲ မသိဘူး။ တေက်ာင္းလံုးမွာ ကိုယ့္ကိုေတြ႔ရင္ “ငါး ၿပီးရင္ ဘာလဲေဟ့”ဆိုတဲ့ စကားေတြကို မၾကားတၾကားတမ်ိဳး ေနာက္သလိုလိုနဲ႔ တိုးတိုးေလး ကပ္ေျပာတာကတမ်ိဳး ေအာ္... ခ်စ္သူေလးေပးတဲ့ အရွက္ကဲြဇယားေတြေပါ့။

သူမ်ားေတြအတြက္ေတာ့ ဒါေလးဟာ သာမန္အျဖစ္ေလးလို႔ ယူဆေကာင္း ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခံရတဲ့ က်ေနာ့္အတြက္ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္စစခ်င္း ရင္ခုန္ခဲ့ရတဲ့ ခ်စ္သူေလးက ေပးခဲ့တဲ့ ဒီလို ေလွာင္ေျပာင္မႈက ရင္ထဲမွာ နင့္နင့္သီးသီး ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ လိင္တူခ်င္းခ်စ္သူလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စသိလိုက္ရတဲ့ အခိ်န္မွာ စစခ်င္းခံလိုက္ရတဲ့ အထင္ေသးေလွာင္ေျပာင္မႈက အခုအခိ်န္အထိ (၅) ဂဏန္းကို ရြတ္သံၾကားရင္ (၆) လို႔ မထြက္လာဘဲ အ အ အ အေျခာက္ဆိုတဲ့ အသံမ်ား ထြက္လာမလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္က ရိွေနဆဲ။

0 စာဖတ္သူတို႔စကားမ်ား:

Post a Comment

FLAG COUNTER

Tue,Sep14,2010at2:02PMတြင္Blogကုိစတင္။27.2.2011တြင္FlagCounterကုိစတင္။ Free counters!