ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ ပထမဆံုး ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲေသာ ထုိင္းအေျခစိုက္ Nok အဲ ယားလိုင္းမွ ခရီးစဥ္ အမွတ္ DD4213 တြင္ အားနည္းခ်က္ တခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ ခရီးသည္ ၂ ဦး စီးနင္း လိုက္ပါခြင့္ မရခဲ့ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ေလဆိပ္မွ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ ၅ မိနစ္တြင္ ထုိင္း ႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ ၿမိဳ႕သုိ႔ ထြက္ခြာမည့္ Nok ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္ႏွင့္လိုက္ပါမည့္ ၃ ဦးအနက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ သားတဦး သာ လုိက္ပါခြင့္ ရခဲ့ၿပီး က်န္ ခရီးသည္ ၂ ဦး အား ေလဆိပ္ လံုၿခံဳေရး တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လံုၿခံ
ေရး အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္ Check in လုပ္ခြင့္မရခဲ့၍ လုိက္ပါ စီးနင္း ခြင့္လည္း မရခဲ့ေၾကာင္း ခရီးသည္ တဦး ျဖစ္ သူ ဦးဘုိၾကည္က ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
“ အဲယားလိုင္းက ကားခ ေပးၿပီး လံုၿခံဳေရး တပ္ဖဲြ႕က ကား စီစဥ္ေပးတယ္။ လမ္းခရီး လံုၿခံဳေရး အဆင္ေျပ ေအာင္ စီစဥ္ ေပးပါတယ္” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ လံုၿခံဳေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေတာင္းပန္၍ ကူညီေပးမႈျဖင့္ အဆုိပါ ခရီးသည္ ၂ ဦးမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ မွ ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ကားျဖင့္ ၅ နာရီ ခရီးျဖင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ဟု သိရ သည္။
၄င္းခရီးစဥ္သည္ ေမာ္လၿမိဳင္မွ မဲေဆာက္သို႔ ပထမဆံုး ခရီးစဥ္လည္းျဖစ္ၿပီး ထုိင္း ေလေၾကာင္းမွ ထုိင္း အရာရွိမ်ား ပါ ၀င္လာသည့္ အတြက္ ေလဆိပ္ လံုၿခံဳေရးအား မည္သူ႔ကိုမွ ၀င္ခြင့္ မျပဳရန္ တားျမစ္ေစခဲ့၍ ခရီးသည္မ်ားကိုပါ မထင္ မွတ္ ပဲ တားျမစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိနစ္အနည္းၾကာ ရွင္းျပၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္ ထြက္မည့္ စကၠန္႔ ပိုင္း အလိုမွသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ သိ႐ွိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သူက ဆက္ရွင္းျပ သည္။
အဓိက အားနည္းခ်က္မွာ ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔အၾကား အခ်ိတ္အဆက္မိမိ မရွိခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခု အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့ရျခင္းမွာ မေတာ္တဆ သာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဦးဘုိၾကည္က ေျပာသည္။
“အခု ျဖစ္တာက မေတာ္တဆ ျဖစ္တာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ မပါပါဖူး။ ဒါေပမယ့္ေနာင္ကို ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ၂ ႏုိင္ငံလံုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔လည္း ဆုိင္တာေပါ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
Nok ေၾကာင္းလုိင္းသို႔ ဧရာ၀တီက တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ လက္ခံေျဖၾကားသူ ဂြ်န္ုဆုိသူက ျဖစ္စဥ္ အေသးစိပ္ကို မသိရေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အားနည္းခ်က္၊ ခရီးသည္မ်ား အဆင္မေျပ ျဖစ္ခဲ့သည့္အေပၚ ေနာင္တြင္ မျဖစ္ေပၚေရး ေလေၾကာင္းလိုင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားထံ တင္ျပသြားမည္ဟု ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
အေျခခံ အေဆာက္အဦဆုိင္ရာ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနၿပီး ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရး မ်ားက VIP (အထူးအေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္) မ်ားပါသည့္ ခရီးစဥ္ျဖစ္၍ လံုၿခံဳေရးအရ ခရီးသည္ႏွင့္ အျပင္လူ ခြဲျခားမသိခဲ့ျခင္း၊ ခရီးသည္ မ်ားအား Check in အတြက္ အသိေပး ေၾကညာသည့္ စနစ္မရွိျခင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္ ေလဆိပ္၌ Nok ေလေၾကာင္းလိုင္း သည္ အင္တာနက္ သံုးရသည္မွာ တယ္လီဖုန္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္သံုးေန ရသည့္အတြက္ သတင္းအခ်က္အလက္ ေႏွာင့္ ေႏွးရျခင္းတုိ႔သည္ ျပဳျပင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ ဟုလည္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။
“ေလယာဥ္စီးတယ္ဆုိတာ အခ်ိန္ကို ေပး၀ယ္စီးရတာေလ၊ အခုေတာ့ မိနစ္ပိုင္း စီးရမည့္ခရီးကို ၅ နာရီ ကားနဲ႔ စီးလုိက္ ရတယ္” လို႔ ဦးဘုိၾကည္က ေျပာသည္။
ေမာ္လၿမိဳင္-မဲေဆာက္ႏွင့္ မဲေဆာက္-ေမာ္လၿမိဳင္ Nok ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားတြင္ လိုက္ပါစီးနင္းမည့္သူ မ်ား အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္၊ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ဗီဇာမ်ား အသီးသီးပါရွိၿပီးမွသာ စီးနင္းလိုက္ပါခြင့္ ရွိသည္ဟုလည္း သိရ သည္။
ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ ၂ ႏုိင္ငံ အစုိးရမ်ားအေနျဖင့္ စနစ္တက် ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို လုပ္ေဆာင္သင့္ၿပီး ရွင္းလင္ းတိက် သည့္ သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ားကိုလည္း အစိုးရမ်ားအပါအ၀င္ ေလဆိပ္တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားက လုပ္ ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ဦးဘုိၾကည္က အႀကံျပဳ ေျပာဆုိသည္။
လင္းသန္႔~
http://blog.irrawaddy.org/2013/09/nok.html
ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ေလဆိပ္မွ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ ၅ မိနစ္တြင္ ထုိင္း ႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ ၿမိဳ႕သုိ႔ ထြက္ခြာမည့္ Nok ေလေၾကာင္းလိုင္း ေလယာဥ္ႏွင့္လိုက္ပါမည့္ ၃ ဦးအနက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ သားတဦး သာ လုိက္ပါခြင့္ ရခဲ့ၿပီး က်န္ ခရီးသည္ ၂ ဦး အား ေလဆိပ္ လံုၿခံဳေရး တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လံုၿခံ
ေရး အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္ Check in လုပ္ခြင့္မရခဲ့၍ လုိက္ပါ စီးနင္း ခြင့္လည္း မရခဲ့ေၾကာင္း ခရီးသည္ တဦး ျဖစ္ သူ ဦးဘုိၾကည္က ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
“ အဲယားလိုင္းက ကားခ ေပးၿပီး လံုၿခံဳေရး တပ္ဖဲြ႕က ကား စီစဥ္ေပးတယ္။ လမ္းခရီး လံုၿခံဳေရး အဆင္ေျပ ေအာင္ စီစဥ္ ေပးပါတယ္” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ လံုၿခံဳေရးတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေတာင္းပန္၍ ကူညီေပးမႈျဖင့္ အဆုိပါ ခရီးသည္ ၂ ဦးမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ မွ ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ကားျဖင့္ ၅ နာရီ ခရီးျဖင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ဟု သိရ သည္။
၄င္းခရီးစဥ္သည္ ေမာ္လၿမိဳင္မွ မဲေဆာက္သို႔ ပထမဆံုး ခရီးစဥ္လည္းျဖစ္ၿပီး ထုိင္း ေလေၾကာင္းမွ ထုိင္း အရာရွိမ်ား ပါ ၀င္လာသည့္ အတြက္ ေလဆိပ္ လံုၿခံဳေရးအား မည္သူ႔ကိုမွ ၀င္ခြင့္ မျပဳရန္ တားျမစ္ေစခဲ့၍ ခရီးသည္မ်ားကိုပါ မထင္ မွတ္ ပဲ တားျမစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိနစ္အနည္းၾကာ ရွင္းျပၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္ ထြက္မည့္ စကၠန္႔ ပိုင္း အလိုမွသာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ သိ႐ွိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သူက ဆက္ရွင္းျပ သည္။
အဓိက အားနည္းခ်က္မွာ ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔အၾကား အခ်ိတ္အဆက္မိမိ မရွိခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခု အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့ရျခင္းမွာ မေတာ္တဆ သာျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဦးဘုိၾကည္က ေျပာသည္။
“အခု ျဖစ္တာက မေတာ္တဆ ျဖစ္တာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ မပါပါဖူး။ ဒါေပမယ့္ေနာင္ကို ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ၂ ႏုိင္ငံလံုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔လည္း ဆုိင္တာေပါ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
Nok ေၾကာင္းလုိင္းသို႔ ဧရာ၀တီက တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ လက္ခံေျဖၾကားသူ ဂြ်န္ုဆုိသူက ျဖစ္စဥ္ အေသးစိပ္ကို မသိရေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အားနည္းခ်က္၊ ခရီးသည္မ်ား အဆင္မေျပ ျဖစ္ခဲ့သည့္အေပၚ ေနာင္တြင္ မျဖစ္ေပၚေရး ေလေၾကာင္းလိုင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားထံ တင္ျပသြားမည္ဟု ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
အေျခခံ အေဆာက္အဦဆုိင္ရာ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနၿပီး ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရး မ်ားက VIP (အထူးအေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္) မ်ားပါသည့္ ခရီးစဥ္ျဖစ္၍ လံုၿခံဳေရးအရ ခရီးသည္ႏွင့္ အျပင္လူ ခြဲျခားမသိခဲ့ျခင္း၊ ခရီးသည္ မ်ားအား Check in အတြက္ အသိေပး ေၾကညာသည့္ စနစ္မရွိျခင္း၊ ေမာ္လၿမိဳင္ ေလဆိပ္၌ Nok ေလေၾကာင္းလိုင္း သည္ အင္တာနက္ သံုးရသည္မွာ တယ္လီဖုန္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္သံုးေန ရသည့္အတြက္ သတင္းအခ်က္အလက္ ေႏွာင့္ ေႏွးရျခင္းတုိ႔သည္ ျပဳျပင္ရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ ဟုလည္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။
“ေလယာဥ္စီးတယ္ဆုိတာ အခ်ိန္ကို ေပး၀ယ္စီးရတာေလ၊ အခုေတာ့ မိနစ္ပိုင္း စီးရမည့္ခရီးကို ၅ နာရီ ကားနဲ႔ စီးလုိက္ ရတယ္” လို႔ ဦးဘုိၾကည္က ေျပာသည္။
ေမာ္လၿမိဳင္-မဲေဆာက္ႏွင့္ မဲေဆာက္-ေမာ္လၿမိဳင္ Nok ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားတြင္ လိုက္ပါစီးနင္းမည့္သူ မ်ား အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္၊ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ဗီဇာမ်ား အသီးသီးပါရွိၿပီးမွသာ စီးနင္းလိုက္ပါခြင့္ ရွိသည္ဟုလည္း သိရ သည္။
ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ ၂ ႏုိင္ငံ အစုိးရမ်ားအေနျဖင့္ စနစ္တက် ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို လုပ္ေဆာင္သင့္ၿပီး ရွင္းလင္ းတိက် သည့္ သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ားကိုလည္း အစိုးရမ်ားအပါအ၀င္ ေလဆိပ္တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားက လုပ္ ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ဦးဘုိၾကည္က အႀကံျပဳ ေျပာဆုိသည္။
လင္းသန္႔~
http://blog.irrawaddy.org/2013/09/nok.html
0 စာဖတ္သူတို႔စကားမ်ား:
Post a Comment