Sometimes silence is a really good answer.

ျပည္ပမွာ ေနရစ္ခဲ့တဲ့ သေဘၤာသားေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕

ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ား ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ေနရစ္ခဲ့ျခင္းမ်ားမွာ အရာရွိအဆင့္ (Officer Level) မဟုတ္သည့္ အျခားအဆင့္ (Other rank ) သေဘၤာသားမ်ားသာ အမ်ားဆံုး ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသား အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။


ယင္းကဲ့သို႔ျပဳလုပ္သည့္ အျခားအဆင့္ သေဘၤာသားမ်ားတြင္ ပထမဆံုး သေဘၤာတက္သည့္ လူသစ္သေဘၤာသားမ်ားမွာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္းအား "သေဘၤာစတက္တဲ့ လူ သစ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိးေတြ အမ်ားဆံုး လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သေဘၤာကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔လည္း လူသစ္သေဘၤာသားဆိုရင္ သေဘၤာတင္ေပးဖို႔ စဥ္းစားၾကတာေပါ့။ အရာရွိအဆင့္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိးေတြ မလုပ္ၾကသေလာက္ကို နည္းပါတယ္" ဟု SB Maritime သေဘၤာကုမၸဏီမွ ကပၸတိန္ဦးသတိုးေက်ာ္က ေျပာျပခဲ့သည္။

သေဘၤာသားေလာကတြင္ အရာရွိတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ ပင္လယ္ျပင္ လုပ္သက္ရယူရျခင္း၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြအားရင္းႏွီး၍ အပင္ပန္းခံႀကိဳးစားၿပီးမွသာ စာေမးပဲြေျဖဆိုရၿပီး အရာရွိအဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါကလည္း ရရွိသည့္လစာမွာ အျခားအဆင့္ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ကြာျခားျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေနရစ္ခဲ့မႈမ်ားမွာ အရာရွိအဆင့္တြင္ မရွိသေလာက္နည္းပါး ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားသာမက သင္တန္းျဖင့္ သြားေရာက္သူမ်ားပါ အမ်ားဆံုးေနရစ္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတစ္ခု အျဖစ္ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္အကိုင္မ်ားအတြက္ ျပည္၀င္ခြင့္ဆိုင္ရာ ခိုင္မာေသာမူ၀ါဒမ်ား မရွိေတာ့သည့္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ေနရစ္ခဲ့မႈမ်ား မရွိသေလာက္ နည္းပါးသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

သို႔ေသာ္ယခုခ်ိန္တြင္ ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ား ေနရစ္ခဲ့သည့္ ျပည္ပႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္ အတြက္ သေဘၤာကုမၸဏီမ်ားမွ ယင္း ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိမည့္ သေဘၤာေပၚသို႔ သေဘၤာသားမ်ား ေစလႊတ္ရာတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား၊ အာမခံ ထားရွိေစမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရိွရသည္။

"သေဘၤာကုမၸဏီ တခ်ဳိ႕ဆို အေမရိကားဘက္ကို သြားမယ့္သေဘၤာကို သေဘၤာသားလူပ်ဳိဆို မတင္ေပးဘူး။ အိမ္ေထာင္ရိွတဲ့အျပင္ ကေလးပါရွိတဲ့သူျဖစ္မွ သြားခိုင္းတယ္။ ၿပီးရင္လည္း အိမ္ဂရမ္စာခ်ဳပ္ကို အေပါင္သေဘာမ်ဳိး ယူထားတာတို႔၊ အေမရိကားမွာ ခုန္ဆင္းသြားရင္ ဘယ္ႏွသိန္းေလ်ာ္ေပးရမယ္ဆိုၿပီး စာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းတာေတြ ရွိတယ္" ဟု ႏိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ားတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ ၀ါရင့္သေဘၤာ ကပၸတိန္ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။

မူရင္း http://www.news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7628:2011-03-17-04-12-26&catid=42:2009-11-10-07-36-59&Itemid=112

0 စာဖတ္သူတို႔စကားမ်ား:

Post a Comment

FLAG COUNTER

Tue,Sep14,2010at2:02PMတြင္Blogကုိစတင္။27.2.2011တြင္FlagCounterကုိစတင္။ Free counters!